Skip to content

PerformanceLab - Oferta

Chiptuning

Chiptuning

Zwiększenie mocy silnika.

Czym jest Chiptuning polega na odczycie i indywidualnej modyfikacji oprogramowania sterującego pracą silnika w celu uzyskania optymalnych i bezpiecznych parametrów jego pracy

Czy chiptuning jest bezpieczny?

Inżynierowie projektujący silniki spalinowe pozostawiają „pewną”  rezerwę momentu obrotowego jak i mocy którą dzięki chiptuningowi możemy wykorzystać, Modyfikacja wykonana w optymalny i bezpieczny sposób nie wpływa na żywotność jednostki napędowej   
 

W jakim celu chiptuning?

Oprócz zwiększenia mocy i momentu obrotowego silnika ma wpływ również na inne aspekty użytkowania samochodu m.in.:

– Zwiększenie prędkości maksymalnej
– Mniejsze średnie spalanie
– Poprawa elastyczności
– Wykorzystanie potencjału silnika

Hamownia

Hamownia

Pomiar mocy i momentu obrotowego silnika.

Pomiar na hamowni jest istotnym elementem chiptuningu gdyż dzięki niej możemy sprawdzić kondycje naszego silnika przed modyfikacja a także zweryfikować przyrost po indywidualnej modyfikacji bądź skorygować powstałe niedoskonałości w przebiegu mocy i momentu obrotowego.  

Dlaczego warto sprawdzić auto na hamowni?

Sprawdzenie samochodu na hamowni jest bardzo dokładnym i rzetelnym pomiarem, ponieważ hamownia symuluje warunki na drodze. Dokładność pomiaru i odpowiedni czas jego trwania pozwala na zebranie rzeczywistych parametrów pracy silnika. Wykonanie pomiarów na hamowni pozwala również zdiagnozować drobne usterki w samochodzie. Sprawdzenie mocy silnika przed przystąpieniem do tuningu pozwala więc nie tylko sprawdzić ile koni mechanicznych zyskał silnik przez wykonane zmiany, ale także upewnić się, że samochód jest w pełni sprawny. W ten sposób można sprawdzić m.in.: czujniki ciśnienia doładowania, przepływomierze czy zawór recyrkulacji spalin. Dzięki temu zyskujemy pewność, że auto poddane tuningowi będzie bezpieczne nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach drogowych.

Kiedy warto sprawdzić stan silnika na hamowni?

Skorzystanie z pomiarów na hamowni jest niezbędne przed przystąpienie do tuningowania silnika. Jednak usługi te kierujemy również do osób, które odczuwają wyraźny spadek mocy samochodu. Nie wszystkie usterki związane ze spadkiem mocy są bowiem wykrywane przez komputer pokładowy. Do takich usterek należy np. nieszczelność układu dolotowego, którą badania na hamowni pozwalają wykryć wraz z wykonananiem logów dynamicznych.

Remapowanie skrzyni biegów

Remapowanie skrzyni biegów

Modyfikacja oprogramowania automatycznej skrzyni biegów.

Optymalizacja pracy skrzyni biegów

 

Modyfikacja automatycznych skrzyni biegów.

Dla automatycznych skrzyni biegów 6HP, 8HP oraz 7 stopniowych skrzyń DCT występujących w BMW serii jesteśmy dystrybutorem oprogramowania XHP. Oferuje ono 3 poziomy modyfikacji pracy skrzyni.

Procedura startu

Procedura startu

Aktywacja procedury startu.

Launch control

 

Procedura startu jest to opcja pomagająca efektownie ruszyć z pod świateł czy też podczas wyścigu z zatrzymanego.

Opcja ta nie jest możliwa we wszystkich autach. W celu potwierdzenia możliwości wykonania takiej opcji prosimy o kontakt poprzez formularz na stronie.

Pops & Bangs, Cracle map

Pops & Bangs, Cracle map

Strzały z wydechu.

Strzały z wydechu

 

Opcja skierowana do użytkowników aut z silnikiem benzynowym. Polega na aktywacji strzałów z wydechu po odpuszczeniu gazu. Warto dodać, iż do uwydatnienia strzałów warto pomyśleć o modyfikacji układu wydechowego.

Opcja ta nie jest możliwa we wszystkich autach. W celu potwierdzenia możliwości wykonania takiej opcji prosimy o kontakt poprzez formularz na stronie.

Aktywacja twardej odcinki

Aktywacja twardej odcinki

Twarde odcięcie obrotów.

Twarde odcięcie – popcorn

 

Twarde odcięcie obrotów tzw. popcorn. Opcja dostępna zarówno dla samochodów z silnikiem diesela jak i benzynowym.

Opcja ta nie jest możliwa we wszystkich autach. W celu potwierdzenia możliwości wykonania takiej opcji prosimy o kontakt poprzez formularz na stronie.

Usuwanie klapek kolektora ssącego

Usuwanie klapek kolektora ssącego

Wyłączenie logiki oraz błędów związanych z usunięciem klap kolektora ssącego.

Flaps off

 

Po usunięciu klap w kolektorze ssącym koniecznym jest usunięcie ich z logiki komputera silnika, aby uniknąć spadków mocy oraz błędów i kontrolki silnika check engine.

Wyłączanie przepustnicy TVA

Wyłączanie przepustnicy TVA

Wyłączenie logiki oraz błędów związanych z usunięciem przepustnicy.

Throttle valve actuator

 

Po usunięciu przepustnicy TVA koniecznym jest usunięcie jej z logiki komputera silnika, aby uniknąć spadków mocy oraz błędów i kontrolki silnika check engine.

Diagnostyka komputerowa

Diagnostyka komputerowa

Diagnostka komputerowa oraz logi dynamiczne podczas jazdy.

Komputerowa diagnoza samochodu

 

We współczesnych samochodach komputer silnika zarządza sterowaniem silnika i jego podzespołów. W celu znalezienia problemu na przeciw wychodzi diagnostyka komputerowa. Polega ona na podłączeniu specjalnego komputera diagnostycznego do sterownika naszego pojazdu.

Usługa ta pozwala dowiedzieć się, w jakiej kondycji aktualnie znajduje się samochód, czy parametry otrzymane odbiegają od zadanych a także czy i gdzie występują usterki oraz jakie są ich przyczyny, by następnie trafnie je usunąć.

DPF OFF

DPF OFF

Usuwanie filtra DPF z sterownika silnika.

Filtr DPF to montowany w układach wydechowych silników wysokoprężnych i benzynowych filtr oczyszczający gazy spalinowe z cząstek stałych. Po jego usunięciu nastąpi zwiększenie produkowanej ilości energii. Samochód stanie się przez to bardziej responsywny oraz będzie osiągał lepsze przyśpieszenia. Usunięcie filtra DPF jest często stosowaną modyfikacją, ponieważ koszty naprawy tej części są bardzo duże. Jednakże, samo usunięcie bez odpowiedniej optymalizacji systemu sterownia silnika nie załatwia sprawy do końca, ponieważ auto będzie nadal próbować wypalać filtr co będzie skutkować podwyższonym spalaniem oraz chmurą dymu za autem.

Usuwanie logiki oraz błędów związanych z filtrem DPF

W Performance Lab zajmujemy się profesjonalną optymalizacją systemu sterowania silnika po usunięciu filtra DPF z układu wydechowego. Jeżeli w systemie sterowania silnikiem pozostanie informacja o obecności filtra DPF, samochód może wchodzić w stan awaryjny, co w konsekwencji może spowodować problemy z jazdą, albo nawet całkiem ją uniemożliwić. Oferujemy Państwu rzetelne i fachowe usuwanie logiki oraz błędów związanych z pozostawieniem informacji o filtrze DPF w systemie. Dzięki temu korzystanie z samochodu po usunięciu DPF będzie bezpieczne.

Serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszych usług!

EGR OFF

EGR OFF

Usuwanie zaworu EGR z sterownika silnika.

Zawór EGR odpowiedzialny jest za kierowanie części spalin z powrotem do silnika. Jego obecność powoduje zmniejszenie mocy silnika przez co wielu użytkowników samochodów decyduje się na usuniecie tej części. Jego usunięcie może spowodować, że auto osiąga lepsze osiągi w średnim zakresie obrotów. Jednakże, tak jak w przypadku wielu modyfikacji dotyczących tuningu silnika, samo usunięciu zaworu EGR nie wystarczy. Aby samochód był w pełni bezpieczny, a moc silnika faktycznie się zwiększyła, należy jeszcze zoptymalizować oprogramowanie sterownika silnika.

Optymalizacja oprogramowania po usunięciu EGR

W Performance Lab zajmujemy się profesjonalną optymalizacją oprogramowania sterownika silnika po usunięciu EGR, a także usuwaniem błędów związanych z EGR. Jednym z problemów, które mogą wystąpić po wykonaniu takiej modyfikacji jest zapalanie się kontrolki Check Engine. Usunięcie z oprogramowania informacji o obecności w samochodzie zaworu EGR przyczynia się do tego, że podczas jazdy nie występują błędy z tym związane. Po wykonaniu takiej modyfikacji, następuje realne zwiększenie mocy silnika.

 

Jeśli potrzebują Państwo więcej informacji na ten temat prosimy o kontakt. Nasi pracownicy udzielą Państwu szczegółowych informacji. Serdecznie zapraszamy do skorzystania z usług Performance Lab.

ADBLUE OFF

ADBLUE OFF

Usuwanie AdBlue z sterownika silnika.

Optymalizacja oprogramowania po usunięciu AdBlue

 

Optymalizacja oprogramowania sterownia silnika po usunięciu AdBlue. Usunięcie logiki oraz błędów związanych z AdBlue.

Start/Stop OFF

Start/Stop OFF

Usuwanie funkcji start stop z sterownika silnika.

Wyłączenie opcji start/stop

 

Usługa polega na stałym usunięciu opcji start/stop z sterownika silnika.

Usuwanie limitera VMAX

Usuwanie limitera VMAX

Usuwanie limitera prędkości z sterownika silnika.

Zdejmowanie limitera prędkości maksmalnej

 

Wiele nowych aut jest zablokowane elektronicznie, aby nie pojechać szybciej pomimo możliwości sprzętowych.

Usługa polega na usunięciu limitera prędkości maksymalnej.

Usuwanie DTC (błędów)

Usuwanie DTC (błędów)

Usuwanie poszczególnych błędów z sterownika silnika.

Usuwanie poszczególnych kodów błędów

 

Usuwanie DTC polega na usunięciu niechcianych błędów z sterownika silnika, przykładowo po odłączeniu egr, fizycznie pozbywając się elektroniki nie chcemy aby świecił nam check engine.

Wyłączyć można każdy niechciany błąd znajdujący się w sterowniku silnika.

Immobilizer OFF

Immobilizer OFF

Usuwanie immobilizera z sterownika silnika.

Usunięcie immobilizera

 

Usunięcie immobilizera z sterownika silnika.

Wyłączenie sondy lambda, NOX, O2

Wyłączenie sondy lambda, NOX, O2

Usuwanie sondy labda, nox, o2 z sterownika silnika.

Lambda, nox, o2 – OFF

 

Optymalizacja oprogramowania sterownia silnika po usunięciu sondy lambda, nox czy o2. Usunięcie logiki oraz błędów związanych z usunięciem sondy.

Naprawa dawki startowej

Naprawa dawki startowej

Poprawa rozruchu na ciepłym / zimnym silniku w silnikach diesela.

Hot / Cold – start fix

 

Naprawa dawki startowej w silnikach diesel’a. Zdarza się, że auta szczególnie z grupy VAG mają często problem z rozruchem na ciepłym silniku.

Jesteśmy w stanie naprawić problem z odpalaniem Twojego diesel’a poprzez modyfikacje map startowych.